Kalbos ugdymo rytmetys „Garsai – mano draugai“

Balandžio 11 d. ikimokyklinio ugdymo skyriaus „Pelėdžiukų“ grupės ugdytinius logopedė Danguolė Vigaudienė kartu su meninio ugdymo mokytoja Aldona Jankovskaja pakvietė į kalbos ugdymo rytmetį „Garsai – mano draugai“. Rytmečio tikslas – skirti panašiai skambančius garsus s-š, turtinti vaikų kalbą, plėsti žodyną, padėti patirti pažinimo džiaugsmą. „Garso negalima paliesti, pamatyti, užuosti, jį galima tik išgirsti. Garsas – tai raidė, skiemuo, žodis, daina. Kai skamba varpelis, girdime din din, kai sviedinys atsitrenkia į žemę, girdime garsą bum. Garso ženklas – raidė. Kalbos garsas ir pats vienas, ir žodyje skamba, džiaugiasi taisyklingai tariamas. Ir dainelė tada gražiai skamba“,  – tokiais žodžiais pradėjome rytmetį. Vaikai dainavo daineles, kartojo skiemenuotes, minė mįsles, mokėsi skirti garsus s ir š, ieškojo šių garsų vietos žodyje, spalvino kontūrinius piešinius, žaidė žaidimą „Garsų malūnas“.
Baigiantis rytmečiui palinkėjome vaikams mokytis taisyklingai tarti žodžius ir parodyti pagarbą savo kalbai ir saugoti savo tapatybę. Vaikai patyrė daug teigiamų emocijų, o tai – sėkmės kelias į kūrybiškumo ir kalbinių gebėjimų ugdymą.
Logopedė Danguolė Vigaudienė ir meninio ugdymo mokytoja Aldona Jankovskaja