Naujienos

Projektinė veikla – galimybė bendrauti, bendradarbiauti, pažinti

Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus ugdytiniai kartu su auklėtojomis rugsėjo–spalio mėnesiais vykdė visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektą  „Augu sveikas ir saugus“. Įvairių veiklų metu siekėme įgyti žinių ir įgūdžių, kaip saugoti ir stiprinti ugdytinių sveikatą.
Panevėžio rajono savivaldybės poliklinikos Upytės medicinos punkto slaugytoja Danguolė Skeiverienė rugsėjo 25 d., apsilankiusi darželyje, pasakojo, kodėl svarbu praustis, valytis dantukus, pasiūlė vaikams nupiešti piktojo mikrobo, kuris susargdina visus, kurie pamiršta švarą, portretą.
Drauge su Upytės Antano Belazaro pagrindinės mokyklos moksleiviais spalio 20 d. surengėme parodą-degustaciją „Sveikata iš gamtos“. Ikimokyklinukai bei pradinių klasių mokiniai gamino ir ragavo salotas iš vaisių ir daržovių. Apžiūrėję sveiko maisto piramidę, susitarėme, kad rinkdamiesi maistą, pirmenybę teiksime maisto produktams iš įvairių grūdų, vaisiams, daržovėms, mėsai, žuviai, pieno produktams, o saldumynais mėgausimės kuo rečiau. Pradinių klasių mokiniai pademonstravo keletą pratimų, stiprinančių sveikatą, o darželinukai kartu su auklėtojomis pristatė ir dovanojo lankstinukus su sveikų užkandžių receptais ir patarimais, ką reikia daryti, kad vaikai augtų sveiki ir saugūs.
Kad sportuoti ne tik sveika, bet ir smagu, spalio 12 d. įsitikinome aplankę draugus Naujamiesčio lopšelyje-darželyje „Bitutė“. Miško aikštelėje netikėtai pasirodęs Kiškis (vyresn. auklėtoja Laima Lapinskienė) mokė vaikus kiškių mankštos, kvietė visus pažaisti. Pusdienis, praleistas gryname ore ir aktyvios pramogos papuošė vaikų veidus plačiomis šypsenomis ir suteikė gerų emocijų.
Spalio 28 d., nuvykę į svečius Raguvos lopšelyje-darželyje „Skruzdėliukas“, surengėme bendrą viktoriną-pramogėlę „Augu sveikas ir stiprus“. Susitikimo su bendraamžiais metu Šarka (vyresn. auklėtoja Ina Visickienė) ragino vaikus pagalvoti ir išvardinti, ką daryti, kad vaikai kuo mažiau sirgtų, pabrėžė, kad būtina rūšiuoti sveiko ir nesveiko maisto pakuotes. Ugdytinių komandos su auklėtojomis klijavo maisto produktų paveikslėlius į sveiko maisto piramidę. Vaikai stebėjo vieni kitus, bendravo ir džiaugėsi bendromis veiklomis, buvimu kartu.
Projekto veiklos paįvairino ugdymo formas, sudarė galimybes bendrauti ir bendradarbiauti, padėjo ugdytiniams formuoti esmines ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų nuostatas: formavo kasdienius gyvenimo įgūdžius, leido geriau pažinti bei suvokti supančią aplinką, spręsti problemas, suvokti ir reikšti emocijas, skatino fizinį aktyvumą. Vaikai įgijo teigiamos patirties, kuri ikimokyklinio ugdymo įstaigoje turi didžiausią pridėtinę vertę ir skatino mus, pedagogus, nuolat ieškoti, kurti, tobulėti.

Ikimokyklinio ugdymo skyriaus vedėja Rūta Zalatorienė